HTML

The Playground

Zenék, fotók, videók, filmek, színdarabok, könyvek, versek, a lehető legnagyobb igényességgel válogatva. Maximális kultúra rengeteg témában. Játszótér a megfáradt elmének.

Friss topikok

  • SzemteLenke (törölt): Hmm nagyon vagányak ezek a képek. Annyira szeretem az ilyen meseszerűeket, mint ez a halas:) mégmé... (2010.01.07. 13:27) Erik Johansson
  • Mr.BrightSide: Ezzel csak arra akartam utalni, ha mondjuk saját szöveget írtak volna a későbbiekben, szerintem mé... (2009.11.09. 14:56) Kávészünet
  • Emily Hume: A Szabadság-híd, az én Szabadságom hídja, mely összeköti elmémet a lelkemmel. :) (2009.11.03. 18:37) Feketén - fehéren

Kávészünet

Mr.BrightSide 2009.11.08. 01:49

Szomorú tény: a nagyszerű versmegzenésítés nem kell, a seggriszáló, erőtlen hangú kölyök és a csoportos ugra-bugra hasizomvillantó majmok igen.

Meglepődöttség, csalódottság. Rendkívüli bejegyzés ez a blog rövidke életében, remélhetően többet nem fogok írni televíziós témáról. Az RTL Klub Csillag Születik műsoráról van szó. Sok idő után újra valami, amit figyelemmel követek, köszönhetően Veres Róbert produkciójának.

Két fiatal srác, a Kávészünet a színpadon. Hirtelen feleszmélés az idióta műsorvezetők zsibbasztó hülyeségeiből. Na ezaz, valami lendületes, erővel teli énekhang, jó zene hozzá. József Attila Mama című versét adja elő Popovics György, Németh Ferenc gitárkísérete mellett. 

A zsűri értékel: fejrázás, méltatlankodás. Szerintük egy ilyen komoly vers nem illik össze a zenével (ami egyébként mutat hasonlóságot Ákos Dúdolni halkan című számával). Majd jön a (le)pontozás. Ha csak egy pillanatra elvonatkoztatunk, hogy mi a dalszöveg, passzol vagy nem passzol, ha csak a produkciót nézzük, már sokkal jobb volt egy-két továbjutott énekes számnál. A zsűrinek abban igaza van, hogy témájában ez egy komolyabb mű, tehát valóban nehéz megtalálni a középutat, így eladható, jobban befogadható, bár kevésbé átérezhető az eredeti mondanivaló.

Éppen ezért szerintem még rengeteg ötlet, kísérletezés maradt benne, egy esélyt megérdemeltek volna. Kivételesen Ördög Nórának akadt egy jó gondolata, melyet kicsit kibővítenék: lehet, hogy ilyen módon, megzenésítve vissza lehetne hozni a mindennapi életbe a verseket, újra meg lehetne szerettetni az emberekkel. Emlékezzünk vissza Ágnes (Vanilla) Születésnapodra című számára. A hallgatóközönség szerette. Igényes, szép, kultúrált, kellő tisztelet József Attila művéhez. Ha ezen a vonalon marad a Kávészünet is, még sokra vihetik.

Bónusz szám a tovább után!

Címkék: zene tv kávészünet

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://theplayground.blog.hu/api/trackback/id/tr391508380

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

oobunda 2009.11.09. 11:50:47

Nekem ők voltak a kedvenceim!

És a zsűri a következetességet még csak hírből sem ismeri, csak meg kell nézni ki mire adott jó pontot. Úgy el voltak halva a rúdtáncostól, aki egyszer még elment, de az szerintem nem újdonság, hogy most fekete ruciban pózolt a rúdon.

A Kávészünet kritikaként megkapta, hogy nem illik a dallam a vers szövegéhez. Szerintem meg pont ezért volt zseniális. Az első versnél is ez a kettősség adta a varázsát. Akkor egy ismeretlen verset hoztak, aminek a szövege háborúról és halálról szólt... könnyed dallammal. Akkor nem tűnt fel a kedves zsűrinek ez a kettősség??? Még szerencse, hogy a Mama című versnél észrevették, hogy szomorú a szövege... De én biztos vagyok benne, hogy hallunk még a Kávészünetről :)

Anselmo 2009.11.09. 12:53:01

"Ha csak egy pillanatra elvonatkoztatunk, hogy mi a dalszöveg, passzol vagy nem passzol, ha csak a produkciót nézzük"

De egy megzenésített versnél pont az a lényeg, hogy a szöveghez kell igazodjon a zene. Különben mi szükség a versre?

Az előadás közben ugyanazt gondoltam, amit a zsűri később mondott. Nagyon "cuki" volt ahogy az énekes srác dalolt, de ennek nem kellett volna cukinak lennie.

Anselmo 2009.11.09. 14:38:16

Mondhatnám: cuki helyett ciki :)

Mr.BrightSide · http://theplayground.blog.hu 2009.11.09. 14:56:09

Ezzel csak arra akartam utalni, ha mondjuk saját szöveget írtak volna a későbbiekben, szerintem még úgy is megállta volna a helyét a produkciójuk, így meg volt benne egy kis szokatlan plusz. Ez persze szubjektív vélemény, kinek így, kinek úgy. Csak láttam bennük fantáziát(míg a zsűri nagyon nem) ennyi :)
süti beállítások módosítása